Tävling JFK

igår var jag som sagt på JFK! SJUUUKT LYCKAD DAG! vi kom dit halv nio, anmälde mej och sedan gick vi banan!
Sen tog jag ut Thelma och så red jag fram lite, skrittade runt med Emma :). Sen när jag hoppade fram så fick jag hjälp att katta, från Grankärr! för att sofia inte hann då^^ fick ett stopp på oxern när jag hoppade fram, glömde att hålla uppe nosen på henne.. Men sen när jag gjorde det hoppade hon jättefint! Sen väl inne på banan blev hon jättetaggad! jag travade runt lite oså, sen när jag fick startsignal så galoperade jag nlång sida sen körde jag! ettan,tvåan, trean och fyran gick bra, sen på femman fick hon till sitt "thelma hopp" hoppa rätt upp och rätt ner. men vi kom ju över det!
sexan och sjuan gick också bra. sen var det ju bara omhopningen kvar! åttan blev en jättesnäv sväng till, men hon hoppade, hahah sen svängen till tian så glöme jag bort vägen lite så re utanför ett hinder istället för innanför, som jag hae tänkt mej att göra. och precis när jag red förbi hindret så fastnade jag med foten i hindret och red med mej hela det, haha, fast det blir ju inga fel och man river ett hinder man inte skulle hoppa! men så kom hinderstödet framför oss, och thelma blev lite rädd, men ah, sen fortsatte vi bara! klarade de två sista hindrena också! gick asbra! fast utanför placering, men Elin Johansson och Emilia Boberg blev placerade! grattis!
sen blev jag utlottad från laget, för alla hae nollat så då lottade vi! så jag efteranmälde mej till LC+5!
på framhoppningen var hon lite trött, det hade ju varit en lång dag, men iaf, hon hoppade fint men vi fick ett stopp på oxern igen, och så kom ju så klart en b-ponny som skulle hoppa fram, så dom sänkte till henne, så det blev en lång väntan för mej, både jag och thelma blev ännu tröttare... men sen när b-ponnyn gick ut kunde vi fortsätta! så hoppade två skutt till sen gick vi till banan! samma sak här travade lite, sen när startsignalen kom så galoperade jag en långsida och sen satte jag igång! alla hinder gick bra till sexan, ett stopp där.. en maxad oxer, hon jag trodd hon skulle hoppa men inte hon.. så rev hela hindret. så fick vänta en liten stund.
sen när jag skulle hoppa det så blev det ett stopp till, men sen kom vi över det! sen sjuan hoppad hon galant! sen i mål! jag är faktigst väldigt nöjd över den ritten, för vi kom ju runt iaf, mitt mål var att komma över ettan bara!
sen var det ju då laghoppningen! vårat lag slutade på 4 fel, och gissa vad, VI VANN !!!! Så bra har det inte gått för grännalogen på flera år typ! så vi är vidare till finalen i Vetlanda!! då är det två dagars meeting! och så blev vi zonsegrare totalt!! så vi leder just nu! sjukt gött!
ja, det var lite om tävlingen igår, idag blir det en lugn dag, kolla på bandy bara!
ha det bra så länge!
loke <3

Kommentarer
Postat av: Frida

Stort GRATTIS!!! Ni är sååå duktiga! =)

Kram

2011-10-17 @ 07:58:20
URL: http://mosterfridasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0